Wang Jiazeng 王家增

The Folds of Things series

《物的褶皱》系列


作品名称:《物的褶皱》系列

创作年份:2020年

尺寸:250x170x30cm

材料:铁、铝、不锈钢

Title of the work: The Folds of Things series

Materials: Iron, aluminum, stainless steel

Dimensions: 250 x 170 x 30 cm

Year of creation: 2020

Título de la obra: La serie de los Pliegues de las Cosas

Materiales: Hierro, aluminio, acero inoxidable

Dimensiones: 250 x 170 x 30 cm

Año de creación: 2020

Artwork Concept

创作理念

王家增作品始终围绕着与个体生命经验相关的记忆、感知进行艺术表达。代表时代阶段发展的钢铁工业与他个人的故事,在时间里不断发酵、变化与生长。近两年创作的钢铁综合材料作品在艺术媒介语言拓展的同时,将艺术表达力再次提升——对废旧钢铁的敲打、揉搓,以身体参与的方式将情感、故事与思考投射于作品之上。通过对“物性”的观察与表达,进一步强调和突出对“物”与空间、时间的关系,与观者关系的思考。

 

[ENG]

Wang Jiazeng's works revolve around the memories and perceptions related to individual life experiences for artistic expression. The steel industry, which represents the development of the era stage, and his personal story are constantly fermenting, changing, and growing in time. The steel composite material works created in the past two years have expanded the language of art media and enhanced the power of artistic expression again - beating and rubbing the scrap steel, projecting emotions, stories, and thoughts on the works in the way of physical participation. Through the observation and expression of "materiality", he further emphasizes and highlights the relationship between "materiality", space and time, and the relationship with the viewer.

 

[ESP]

Las obras de Wang Jiazeng giran en torno a emplear los recuerdos y percepciones relacionados con las experiencias de vida individuales para la expresión artística. La industria del acero, que representa una etapa de desarrollo de la era, y su historia personal están en constante fermentación, cambio y crecimiento a lo largo del tiempo. Las obras de material compuesto de acero creadas en los dos últimos años han ampliado el lenguaje de los medios artísticos y han vuelto a potenciar el poder de la expresión artística, mediante el trabajo sobre la chatarra de acero para proyectar emociones, historias y pensamientos en las obras a modo de participación física. A través de la observación y la expresión de la "materialidad", se enfatiza y destaca aún más la relación entre la materia, el espacio y el tiempo, y la relación con el espectador.


Share by: