7- Artwork concept


Federico Arnaud

弗雷德里克·阿诺

创作理念 
Artwork Concept

《天堂的毁灭》

在过去十年的工作中,我将注意力集中在通过承载时间和记忆而成为象征性材料的物质维度上。每种元素都通过重组、记忆碎片的再创造获得转变。我在作品用到的材料,比如铁丝长矛、木材废料、盘子和肮脏的布料,都是陈旧且已经被使用过的东西。

关于历史唯物主义的理论领域,我自问为什么我们不通过面包的味道、所有的努力、经济和生态活动以及生产中给人带来的创伤来窥探其真容。目的就是深入研究一个物质的维度,在这之中,我们可以了解到影响它的自然和人为过程。

通过煅烧石灰石、粘土和铁矿石获得的材料——水泥,在20世纪给建筑带来了翻天覆地的变化,并在这片土地上沉积了一层独特的文明。在自然的基础上构建出一个坚实的,铺砌的天堂:城市。天堂一词与“伊甸园”这个理想化的地方联系在一起。最初天堂的概念是指上帝在没有人类干预的情况下创造的一个完美空间。

作品《天堂的毁灭》是一部展现水泥(人类创造)和寓意外来殖民体现的伊甸园之间的作品。它的目的是在水泥中描绘一个想象中的天堂,并摧毁它,以揭开其隐藏的本质。

创作过程的4个阶段:
1)在钢筋和铁丝中建造一个结构,旨在建立一个有机系统,在这个系统中,材料将形成类似于人类毛细血管的组织。
2)该结构将支撑被浇注到120x70厘米模板箱中的水泥。水泥将被倒在玻璃表面上,它一旦变干,就会产生一个没有气孔的光亮表面。
3)把一幅刻有哥伦比亚特昆达玛瀑布的图片转移到水泥的光滑表面上。
4)用锤子对模板进行局部破坏时,将录制影像以展现其破坏过程中,显示出的一部分结构。

[ESP]

“Destrucción del Paraíso”

En los últimos diez años de trabajo, he centrado la atención en las dimensiones de la materia que se vuelve materia simbólica al ser portadora de tiempo y memoria. Cada elemento se transforma en una recomposición, una reinvención a partir de trozos de memoria. Los piques de alambrado, el desgaste de las maderas, las chapas, las telas sucias, todo lo que uso en mi obra, ya fue usado y atravesado por el tiempo.

En relación al campo teórico del materialismo histórico, me pregunto porqué no adivinamos a través del sabor del pan, todo el esfuerzo, las transacciones económicas, ecológicas y los traumas humanos que genera su producción. El objetivo es ahondar en una dimensión de la materia en la cual pueda tocar los procesos naturales y humanos que la afectaron. 

El cemento, material obtenido a través de la calcinación de piedra caliza, arcilla y mineral de hierro revolucionó la construcción y depositó sobre la tierra una capa distintiva de la civilización en el siglo XX. La construcción sobre la naturaleza edifica un paraíso sólido y pavimentado: la ciudad. 

La palabra paraíso está asociada con un sitio idealizado “el jardín del Edén” En su origen la idea de paraíso, refiere a la perfecta creación de dios sin la intervención del ser humano.
La obra “Destrucción del Paraíso” es un ejercicio entre el cemento (creación humana), y la representación colonial exótica del Edén. Pretende representar un paraíso imaginario en cemento y destruirlo para desentrañar su naturaleza oculta.

Proceso creativo en 4 fases:
1) Confección de una estructura en varillas de hierro y alambre que tendrá como objetivo establecer un sistema orgánico en el que los materiales generarán una trama similar a un tejido capilar humano.
2) La estructura servirá para sostener el cemento que será volcado dentro de una caja de encofrado de 120 x 70 cm. El cemento será volcado sobre una superficie de vidrio, lo que permitirá una vez seco, generar una superficie lustrada y sin poros.
3) Luego se transferirá sobre la superficie lisa del cemento lustrado una imagen de un grabado de La cascada de Tequendama en Colombia.
4) Se realizará un video con el registro de la destrucción parcial del encofrado por medio de un martillo. El objetivo es que la destrucción permita vislumbrar parte de la estructura.

[ENG]

"Destruction of Paradise"

In the last ten years of work, I have focused my attention on the dimensions of materials that become symbolic materials as they carry time and memory. Each element becomes a recomposition, a reinvention from pieces of memory. The wire fences, the wear of the woods, the veneers, the dirty fabrics, everything that I use in my work, has already been used and crossed by time.

In relation to the theoretical field of historical materialism, I wonder why we do not guess through the taste of bread, all the effort, the economic and ecological transactions and the human traumas that its production generates. The objective is to delve into a dimension of material in which it can touch the natural and human processes that affected it.

Cement, a material obtained through the calcination of limestone, clay and iron ore, revolutionized construction and deposited on the earth a distinctive layer of civilization in the 20th century. Building on nature builds a solid, paved paradise: the city.

The word paradise is associated with an idealized place "the garden of Eden". Originally, the idea of paradise refers to the perfect creation of God without the intervention of human beings.

The work "Destruction of Paradise" is an exercise between cement (human creation), and the exotic colonial representation of Eden. He aims to represent an imaginary paradise in cement and destroy it to unravel its hidden nature.

The creative process in 4 phases:
1) Preparation of a structure in iron rods and wire that will aim to establish an organic system in which the materials will generate a weft similar to human capillary tissue.
2) The structure will serve to hold the cement that will be dumped into a 120 x 70 cm formwork box. The cement will be dumped on a glass surface, which will allow, once dry, to generate a polished surface without pores.
3) Then an image of an engraving of the Tequendama waterfall in Colombia will be transferred onto the smooth surface of the polished cement.
4) A video will be made with the record of the partial destruction of the formwork by a hammer. The objective is that the destruction allows a glimpse of part of the structure.

Share by: